Magie pro začátečníky
Publikováno 19.08.2014 v 16:29 v kategorii magie.čarodějnictví, přečteno: 428x
Největší kravinou je dělení magie. Zapomeňte na bílou a černou
magii, zapomeňte na wiccu, chaos magii, hermetismus, zapomeňte na vše co
si mezi co si dáváte s magií rovnítko a na co magii rozdělujete. Magie
je jen jedna.
Zakládá se na akauzálním (bezpříčinné) měnění
reality. Uděláme rituál a dosáhneme výsledku. Pak nezáleží na tom co je
výsledkem rituálu, jestli je touto akauzální změnou to že soused začne
být impotentní, že se naše babička vyléčí z rakoviny, že docílíme zjevu
nějaké bytosti, nebo dosáhneme "nejvyššího rituálu, invokaci svatého
anděla strážce, jednoty s bohem" či třeba vyvoláme bouřku.Na magii není
nic vznešeného, idealistického, je to jen nástroj, jako hrábě, kulomet,
kladívko, nebo telefon. Když budete přijímat ideály hermetismu, wiccy,
karmy, satanismu, tak tím spíše než magii přijímáte náboženství. To si
zvolte jaké chcete, magie nám nedala důkaz že by nějaký názor, nebo
vyznání bylo správné a magicky můžeme pojmout jakoukoliv víru. Mág může
být křesťan a v historii bylo velmi mnoho vzdělaných křesťanů, kteří
pronikli do své víry hlouběji za varování pro široké masy až k
tajemstvím královské vědy magické, stejně tak jsou byli a mohou být mágy
ateisté, židé (vzpomeňte na našeho velkého učitele Rabiho Löwa),
hinduisté, zkrátka kdokoliv. Magie je pro všechny. Žádné vyznání nesmí
stát mezi adeptem a nejvyšší z věd.Na magii není nic špatného, ale
stejně tak na ní není nic vznešeného a tak mezi invokacemi andělů a
různými pro mnohé zvrhlými, perverzními a ohavnými rituály není v
principu žádného rozdílu. Magie je jen jedna, není zlá, není dobrá,
mágovo svědomí nechť je jazýčkem vah, který váží, zda-li ten činí
něčehož špatného, ale i svědomí lze měnit, upravovat a
modifikovat.Největší krása a půvab magie, který mnozí hloupě opomíjejí a
v napodobování svých mistrů se stávají hloupým stádem ovcí, tkví v tom
že mág je svobodný a může být čímkoliv, měnit se jak chce, dělat co
chce. Mág je člověk obdařený darem svobodné volby.Nyní se již přikloním k
praktické a teoretické stránce článku. Co má člověk, zvláště na tak
nevýhodném místě, jako je Střední postkomunistická Evropa, dělat, když
chce být mágem? V první řadě je nejdůležitější studium, (A je vhodné si
uvědomit že pan Grygar a celý Sysifos je tvořen s prominutím šašky,
kteří se věnují něčemu naprosto odlišnému, co sice vyžaduje intelekt,
ale nedává jim patent na rozum. Nikdo z těch lidí nikdy nepraktikoval
magii, nečetl moderní pojednání a nepřipustil možnost že na tom něco je,
což je u vědců politováníhodná škoda. Logicky neodůvodněné
zpochybňování okultismu z jejich strany je srovnatelné s tím, že by se
odborník na mykologii chtěl pustit do kritiky radioastronomie.
Povšimněte si, že se odvážný Sysifos nějak vyhýbá snahám hovořit o
lidech jako je pan prof.Nakonečný a pan Veselý. Z osobní zkušenosti jsem
vypozoroval, že skeptičtí pseudovědci trpí vůči nevysvětlitelným jevům,
synchronicitám a čemukoliv co se učili ve školách určitou fobií a
rozhovorům na toto téma se vyhýbají.) v naší zemi není situace s
literaturou až tak dobrá, ikdyž zde existují vyjímky. Chybí překlady
většiny úchvatných knih Aleistera Crowleyho i jeho skvostných básní,
nemáme vydaného Granta a dokonce i starší hermetické spisy mají své
vydání v nedohlednu, díky péči občanského sdružení OLDM, které má na můj
vkus trochu barbarské způsoby a nesympatické názory, vyšlo hned několik
potřebných publikací.Z toho co máme je vhodné zmínit knihy pana Josefa
Veselého, které tvoří největší sumu informací dostupných na českém trhu.
Můžete si povšimnout poněkud nelogické, ale jinak typicky české
kritiky, která se někdy upírá na úctyhodnou práci tohoto člověka. Pan
Veselý je tradiční hermetik, ale někteří lidé kteří za vrchol, nebo i
přílišnou moderní novotu hermetismu pokládají kompilace a díla
prvorepublikových hermetiků mu vytýkají zálibu v postmoderně (to je
pozitivní, neboť se tím přiznávají ke svému chatrnému přehledu o světě) a
vymýšlejí další a další výtky, které vskutku někdy působí jako
anachronismus co se hodí do amišského prostředí spíše než do 21.století.
Zvláště na internetu se pohybují existence, které se pokládají za mágy a
mají hnidopišské tendence, jejich kritika nemá žádný konstruktivní
smysl a jde jen o to najít jakékoliv mouchy. To říkám hlavně protože je
velmi pravděpodobné, že se s takovými blbci setkáte a pokud českému
okultismu učiníte nějaký přínos, tak si nic nedělejte z pomluv
závistivců, co za život sepsali sotva dvě kapitoly knihy přejatých
názorů, kterou stejně asi nikdy nevydají.Pokud má být hermetismus
souborem dogmat a petrifikovaných názorů, které pak může v rámci tance
paradigmat použít chaos mág jako dočasnou víru, tak není zhoubnějšího
elementu než je pan Josef Veselý, ale má-li mít hermetismus budoucnost a
nemá-li jen stagnovat, tak pro jeho rozvoj jako funkčního magického
směru je dílo pana Veselého úctyhodným přínosem. Přestože je pan Veselý
tradičním hermetikem, tak je zřejmě též schopným praktikem magie, což
přidává jeho dílu na hodnotě, takže jej lze doporučit nejen hermetickým
zájemcům o magii.Za stěžejní díla tohoto autora lze označit magickou
trilogii:Magie, Magie pro pokročilé a Příručka vysoké magie. Jsou to
všechno velmi mohutné, v našich končinách kde řádí kůrovec až nebývale,
knihy v pevných deskách, jejich cena je sice vyšší, ale vzhledem k
rozsahu a obsahu přiměřená.První kniha, Magie, je vlastně úvodem do
magie, nebo spíše hermetismu, to může být trošku zklamání pro ty co
čekají něco obecnějšího. Postupně se zde objevují různé magické praktiky
jako mentální, ceremoniální a sexuální magie, práce s živlovými
bytostmi, astrální cestování a též úvody do teoretické stránky v
oblastech hermetických korespondencí, kabaly, magické způsobilosti a
přípravy. Je to velice užitečná kniha vhodná pro začátečníky, bohužel je
to svým způsobem učebnice, což někteří čtenáří naneštěstí opomíjejí.
Bude se vám hodit strávit chvíli času, který ale nebude marný, naučením
se hermetických korespondencí. V knize jsou také v nebývalém rozsahu
uvedené základní magické rituály, jako kabalistický kříž, cvičení
středního pilíře, hexagramový rituál a především Menší zažehnávací
rituál pentagramu. Pokud něco, tak se vám bude hodit naučit se nazpaměť
posledně jmenovaný, je to velice užitečná pomůcka, naučení vám nezabere
více jak den.Druhá kniha, Magie pro pokročilé, je již speciálněji
zaměřena, rozvíjí některé oblasti z Magie a ve velké části se v rámci
možností zabývá jednotlivými druhy magie, směry nebo soubory etnické
magie. Jest tu hovořeno o dříve velmi populární egyptské magii,
afrokaribské vúdú tradici, židovské a enochiánské magii. Autor se
hlouběji zabývá evokační magií, též problémy jež mohou magickou praxi a
výsledky její provázeti. Právě v této knize se obšírněji hovoří o
Šťastném Húdú a jsou zde vyjma autorových osobních postřehů uvedeny i
poznatky pana Jozefa Kariky z praxe Československé lóže Bertiauxova řádu
LCN. Kniha je více specializovaná na jednotlivá témata a již méně
pokračuje v zasvěcení a úvodu, jenž obstarán byl předchozí knihou.Třetí
kniha, Příručka vysoké magie, tu jsem si dosud nekoupil, ale zapůjčil mi
jí mgr.Jan Kouba člen EOD a šéf ACETDA, za což mu tímto chci poděkovat.
Kniha mě zasáhla natolik, že jsem jí četl místo toho, abych šel do
školy. Mohl bych toho z ní zmínit mnoho, ale raději odkazuji zájemce na
recenzi, kterou provedl pan Jozef Karika na putnicich.sk. Od pana Josefa
Veselého stojí za zmínku ještě velmi mnoho knih, kromě estetického
dojmu z Faustova deníku, jsou zajímavé Slavné grimoáry minulosti, což
byla do doby, než jsem to půjčil jistému mgr.Janu Koubovi, moje oblíbená
četba. Jsou zde popsány knihy grimoárové literatury jako Goetie, Magia
innaturalis, Grimoirium verum. Le Dragon Rouge, Necronomicon a u nás
dosud vyjma Lexových úryvků neznámý a přesto naprosto úchvatný Picatrix,
první evropská kniha o magii arabského původu, pokud máte zájem o
anglickou, nebo německou verzi, tak ta je dostupná na
english.grimoar.cz, pokud budete tak hodní a přeložíte to do češtiny,
nebo slovenštiny, tak vám bude vděčných mnoho generací zdejších
okultistů.Učení mistrů pojednává o významných a u nás někdy nepříliš
známých osobnostech okultismu. Kromě Crowleyho, kterého zná kvůli
Beatles a písničce od Ozzyho Osbourna každý a H. P. Lovecraftovi
největším spisovateli horroru 20.století, bez něhož by svět fikce
vypadal docela jinak, se tu hovoří též o Bertiauxovi (toho už znát
můžete), P.B.Randolphovi jehož knihu o sexuální magii přeložil už
Griese, Ch.S.Jonesovi (Fr.Achadovi), Kennethu Grantovi, Walteru
Jantschikovi a u nás snad přece jen známějším Gregoru A. Gregoriovi,
zakladateli Fraternitas Saturni z jehož pozůstalosti měl být získán
úryvek Necronomiconu a jehož jediná kniha co vyšla česky je známa pod
názvem Magia nigrae od Františka Kabeláka.Určitě se k dalším knihám
tohoto autora ještě vrátím, ale až v nějakém příštím článku.Teď se
přesunu k jedné z nejkouzelnějších a nejúchvatnějších knih u které
začínalo a doufejme ještě začne mnoho praktiků magie. Je
toExperimentální demonologie od Josefa Dürra, je běžně dostupná na
internetu a není to moc dlouhé dílo. V knize jsou popsány výsledky
německého experimentátora ze začátku 20.století s demonologickou praxí,
které on sám coby racionálně uvažující člověk vědeckého založení bral
spíše jako halucinace, ale my tak trochu jako halucinaci bereme dnes
celou realitu. V knize jsou přítomné též mnohé magické postupy, které
jsou velice jednoduché, takže od magické praxe vás dělí jen krůček
překonání lenosti a trpezlivost. Dürr stojí za to.Kniha Liber null a
psychonaut od profesora fyziky pana Petera J. Carrolla je biblí chaos
magie i pokud vás tento směr nenadchnul a neutratili jste všechny své
peníze za křídu na rýsování magických kruhů, tak je dobré ji zakoupit,
nebo si vypůjčit, minimálně pro seznámení s tématem, abyste si pak
nemysleli, jako někteří obzvláště "bystří" jedinci, že chaos
magie=vytváření sigilií. Kromě toho sigilizaci a další podobné techniky
může použít kdokoliv, protože jsou funkční a účinné, ikdyž nemáte na
nárazníku auta chaos star. Opět dobrou recenzi přinesl pan Jozef Karika.
Z další chaos magické literatury česky vyšel Prachaos od pana Phila
Hineho, který jsem nečetl, ale dle toho co od dotyčného autora znám to
může být dobré. Ve slovenštině existuje překladKnihy vysledkov od pana
Raye Sherwina, která se zabývá sigilizací, takže může být prospěšná
mnoha lidem, kteří odhalili půvab a účinnost sigilií. Sigilární magii
vskutku zkuste, je to jednoduché a účinné, jde jen o to získat praxi a
určitou zručnost v jejich tvorbě a odpalování, potom zapomenout,
ignorovat a nemyslet na cíl přání.zdroj:http://kukuzu.infoblog.cz
Komentáře
Celkem 0 komentářů